mo10110002

mo10110002

آیا تحصیل در رشته های بدون کنکور پزشکی در دانشگاه علمی  کاربردی امکان پذیر است ؟

رشته پزشکی بدون کنکور سال 1402

شرکت درآزمون و کسب رتبه قبولی در رشته پزشکی موجب استرس ودغدغه ی بسیاری از داطلبان بوده است ، همچنین رقابت در این رشته ها برای کسب رتبه قبولی سخت و طاقت فرسا است ،  یکی دیگر از مباحث پرطرفدار در بین داوطلبان به خصوص داوطلبان گروه آزمایشی تجربی این می باشد که ایا این امکان وجود دارد که  در رشته های پزشکی بدون کنکور تحصیل نمایند یا خیر؟برای پاسخ به این سوال  باید بگوییم که این امر امکان پذیر می باشد .جهت اطلاع از این موضوع با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید.


تحصیل در رشته های پزشکی بدون آزمون در دانشگاه آزاد سال 1402

برخی دیگر از داوطلبان تصور می کنند،  که در دانشگاه آزاد امکان تحصیل بدون آزمون در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی وجود دارد، داوطلبان توجه داشته باشید به هیچ وجه امکان پذیرش دانشجویان به صورت بدون آزمون در رشته های مذکور وجود نخواهد داشت.اما شرایط تحصیل به صورت  بدون کنکور در دانشگاه ازاد در رشته هایی که مرتبط با رشته های پزشکی هستند از جمله مهندسی پزشکی و گیاه پزشکی و کاردانی دامپزشکی امکان پذیر می باشد.تحصیل در رشته های پر طرفدار پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی بدون کنکور دارای شرایطی می باشد.جهت اطلاع از پذیرش بدون کنکور رشته های پزشکی و پیراپزشکی سال 1402 با 

آیا تحصیل در رشته های بدون کنکور پزشکی در دانشگاه علمی  کاربردی امکان پذیر است ؟

پذیرش بدون آزمون در دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع گوناگون باعث شده است تا این مسئله بوجود بیاید که امکان تحصیل در رشته های پزشکی بدون آزمون هم در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. اما لازم است بدانید که دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور پذیرش دانشجو ندارد و فقط در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد ، پذیرش  داوطلبان به صورت بدون آزمون در رشته های مرتبط با رشته پزشکی  از جمله : تجهیزات فنی اتاق عمل – تجهیزات فنی آزمایشگاه -تشخیص پزشکی – تجهیزات آزمایشگاه – تجهیزات کنترل عفونی و استریلیزاسیون وجود خواهد داشت.که شما داوطلبان می بایست با مدرک دیپلم برای تحصیل در مقطع کاردانی اقدام نمایید و سپس برای مقطع کارشناسی ناپیوسته اقدام به ثبت نام کنید.

 

 

از سوی دیگر، ماهیت پزشکی، درجاتی از تنش مستمر را به همراه دارد و این ویژگی، به خصوص در مورد برخی از گرایش‌های این رشته، مثل طب اورژانس، زنان و زایمان و جراحی مغز و اعصاب، پررنگ‌تر می‌شود. بنابراین یک پزشک موفق، باید همواره بتواند در شرایط پر استرس، رفتار خود را مدیریت کند و در کمترین زمان، بهترین تصمیم را بگیرد.

مشکل دیگر در مورد رشته‌هایی مثل پزشکی، وجود دوره طولانی تحصیل، بدون امکان کسب درامد تخصصی است. در واقع، غیر از دوره کارورزی، سایر خدماتی که یک دانشجوی پزشکی، در بخش‌های بیمارستانی و درمانگاهی ارائه می‌کند، رایگان است و چون با هدف آموزش او صورت گرفته است، بابت آن‌ها دستمزدی به او پرداخت نمی‌شود.

پس از دانش‌آموختگی هم مثل همه رشته‌های دیگر دانشگاهی که در دانشگاه‌های دولتی، ارائه می‌شوند، پزشکان، تعهد دارند تا دو برابر مدت تحصیل خود (که از خدمات آموزش رایگان بهرمند بوده‌اند) در داخل کشور، خدمت‌رسانی کنند یا هزینه آن را بپردازند.

روند تاسیس مطب هم،‌ به ویژه در سال‌های اخیر، با مشکلات و سخت‌گیری‌هایی روبه‌رو شده است که ناشی از رشد فزاینده متقاضیان این رشته دانشگاهی است.

پس اگر

حوصله هفت سال، درس خواندن سخت را دارید.
حوصله معاشرت با اقشار مختلف مردم را دارید.
تحمل شرایط سخت، مثل گذراندن طرح در مناطق محروم، کشیک بخش اورژانس و صحنه‌های دلخراش جراحت‌ها را دارید.
حافظه خوبی دارید.
عاشق زیست و شیمی هستید.
در زبان انگلیسی، مهارت کافی را دارید.
تا هفت سال بعد، نیازی به کسب درامد مستقل و قابل توجه ندارید.
رشته پزشکی به احتمال زیاد، انتخاب مناسبی برای شماست.معرفی شاخه های پزشکی
رشته پزشکی در دوره دکتری عمومی شامل 7 سال طول دوره تحصیلی است و دانش آموختگان پزشکی عمومی ، می توانند با شرکت در آزمون دستیاری پزشکی برای گرفتن تخصص اقدام کنند. برای شرکت در آزمون دستیاری پزشکی با مدرک پزشکی عمومی ، می توان وارد یکی از تخصص های زیر شد :
فوریت‌های پزشکی
ارتوپدی
پزشکی اطفال
پزشکی انفورماتیک
انکولوژی (سرطان‌شناسی)
ایمنی‌ شناسی و آلرژی
بهداشت عمومی
بیماری‌های اعصاب
بیماری‌های دهان و دندان
بیماری‌های ریوی
بینایی سنجی
پزشکی بیهوشی
فیزیوتراپی
فیزیولوژی پزشکی
پاتولوژی (آسیب‌شناسی)
پرستاری
طب اورژانس
پزشکی خانواده
پزشکی مولکولی
پزشکی قانونی
پزشکی پوست
تغذیه و رژیم ‌درمانی
جراحی عمومی
جراحی کلیه و مجاری ادراری
جراحی مغز و اعصاب
چشم ‌پزشکی
خون‌شناسی
داروسازی
دارورسانی
دامپزشکی
دندانپزشکی
رادیولوژی (تکنولوژی پرتو شناسی)
روان‌پزشکی
روماتولوژی
زنان و زایمان
ژنتیک
میکروب شناسی
طب سنتی / طب حاشیه
طب فیزیکی و توانبخشی

کدام دروس دبیرستان در رشته پزشکی بیشتر کاربرد دارند؟
همانطور که می‌دانید پزشکی، در زیرگروه ۱ از گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد. این زیرگروه، علاوه بر پزشکی، شامل رشته‌های مختلفی است که عبارتند از: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، دامپزشکی، دندانپزشکی، آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی،‌ بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتوشناسی،‌تکنولوژی پرتودرمانی، روانشناسی، زیست شناسی (جانوری، دریا، سلولی و مولکولی، گیاهی، زیست فناوری) شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مامایی، گفتاردرمانی، میکروبیولوژی و هوشبری.

مجموعه آموزش دروس دبیرستان
فیلم مجموعه آموزش دروس دبیرستان
اینجا کلیک کنید
ضرایب دروس، در زیرگروه ۱ علوم تجربی، در طی سال‌های اخیر، مطابق با جدول زیر بوده است.

درس    زمین‌شناسی    ریاضی    زیست    فیزیک    شیمی
ضریب    0    2    4    2    3
همانطور که از این جدول و عناوین رشته‌های دیگر زیرگروه ۱ پیداست، شالوده این زیرگروه بر درس‌های شیمی و زیست استوار است. بنابراین برای قبولی در هریک از رشته‌های این زیرگروه، کسب نمره تراز بالا در درس‌های زیست و شیمی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درس‌های ریاضی و فیزیک، در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

از طرفی، بر خلاف دیگر زیرگروه‌های گروه آزمایشی تجربی، که زمین شناسی، برای آن‌ها، دست کم، ضریب یک تخصصی گرفته است، در زیرگروه ۱، نمره تراز این درس با ضریب صفر،‌ محاسبه می‌شود و در امتیاز نهایی داوطلبان، هیچ تاثیری ندارد.

نوع گزینش رشته پزشکی دوره روزانه، به صورت بومی ناحیه‌ای است. یعنی ۶۰ درصد داوطلب‌های سهمیه مناطق، از بین افراد بومی همان ناحیه و ۴۰ درصد از بین غیربومی‌ها انتخاب می‌شوند.

در چند سال اخیر، علاوه بر نمره داوطلبان در آزمون سراسری، معدل آن‌ها در پایه‌های تحصیلی متوسطه نیز، در امتیاز نهایی آن‌ها لحاظ می‌شود. در زیرگروه یک، برای دانش‌آموزان نظام جدید آموزشی (نظام ۳-۳-۶)، سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، مطابق جدول زیر، در نمره نهایی آزمون، لحاظ می‌شود.

mo10110002
mo10110002

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋